1. Dostępność: Chociaż obecnie istnieje kilka aplikacji na smartfony, które umożliwiają zamówienie taksówki za pośrednictwem aplikacji, stają się one coraz mniej wydajne. Zamówienie pojazdu może potrwać kilka minut, o ile w ogóle będziesz miał szczęście, aby go zamówić. Aplikacja Ubera jest znacznie bardziej efektywna, ponieważ lokalizuje samochód w bardzo krótkim czasie, dzięki czemu usługa jest znacznie szybsza.
2. Taryfa: Ponieważ usługa nie może być rozliczana za pomocą taksometrów, jest rozliczana według trasy. Korzyść w tym względzie wydaje się oczywista, ponieważ użytkownicy zwracają uwagę, że nie są narażeni na fałszerstwa taksometrów, przesadne opłaty czy zaskakujące taryfy. Aplikacja oblicza cenę zgodnie z trasą i jeśli jest jakiś dodatkowy koszt ze względu na specjalną datę, zatłoczenie lub cokolwiek innego, pasażer jest informowany przed wejściem do samochodu.
3. Me ma miejsca sytuacja „nie jadę w tamtą stronę”: najgorsza rzecz, jaką może usłyszeć użytkownik, który ma zamiar wziąć taksówkę i bardzo się spieszy. Tradycyjne „tędy nie pojadę” taksówkarzy, zdaniem użytkowników, nie jest obecne w Uberze, gdzie po skorzystaniu z usługi, samochód zawozi ich gdziekolwiek chcą bez względu na to, jak daleko to jest.
5. Bezpieczeństwo: W aplikacji można sprawdzić opinie i historię przejazdów, zarówno kierowcy, jak i osoby zamawiającej przejazd. Teoretycznie niweluje to niebezpieczeństwo, przemoc, czy kradzieże w taxi.
4. Obsługa: Wielu użytkowników taksówek stale narzeka na niską jakość usług świadczonych przez taksówkarzy. W rzeczywistości, każdego dnia Ministerstwo Transportu otrzymuje skargi dotyczące tej sytuacji, która, przynajmniej dla użytkowników Uber, nie występuje za pośrednictwem aplikacji.
5. Sposób płatności: Za usługi świadczone przez Ubera płaci się kartą płatniczą, co dla użytkowników aplikacji jest dużym ułatwieniem w płaceniu kierowcom, zwłaszcza w czasach, gdy noszenie gotówki w kieszeni jest coraz rzadsze.