Uber jest obecnie jednym z największych startupów na świecie, z kapitałem i zakresem wystarczającym do działania na całym świecie, co osiągnęli w rekordowym czasie, jak udało im się to osiągnąć?
Uber jest ogólnie definiowany jako firma zajmująca się technologiami transportowymi, która od samego początku starała się być rozwiązaniem powszechnych problemów transportowych w dużych miastach i dlatego też stanęła w obliczu wielu kontrowersji, ale niewątpliwie w krótkim czasie firma ta wyszła daleko poza to, co początkowo proponowano. Postępy Ubera były tak dobre, że w ciągu niespełna 10 lat z firmy wartej 60 milionów dolarów stał się firmą wartą około 50 miliardów dolarów, co czyni go jednym z najpotężniejszych startupów na świecie.
Uber stał się znany z prostego i niezawodnego sposobu korzystania z jego aplikacji. Naciskasz przycisk i prawie natychmiast znajdzie się ktoś gotowy do podwózki, z kim możesz być w kontakcie od pierwszej chwili i zobaczyć jego pozycję na mapie. Po wejściu do samochodu, serwis zależy od kierowcy i w wielu przypadkach osiąga całkiem przyjemny poziom. Na koniec podróży można ocenić kierowcę. Ocena staje się doskonałym przewodnikiem dla innych, którzy korzystają z usług danego kierowcy. Ten system oceniania stał się jednym z najbardziej popularnych aspektów marki.
Sposób płatności i ceny.
Do korzystania z Ubera potrzebna jest aplikacja i dostęp do internetu. Gdy użytkownik zdecyduje się poprosić o pojazd, jego cena będzie zależeć od podróży, która zostanie wykonana, co różni się w zależności od metody, ponieważ cena może być ustalona przez kierowcę lub system dość podobny do taksometru. Ceny mogą się również różnić w zależności od innych czynników, takich jak popyt na pojazdy lub harmonogramy. Uber oferuje również promocje dla swoich klientów, a nawet darmowe przejazdy.
Uber działa obecnie w 633 miastach na całym świecie. Nie była to łatwa droga dla firmy wielu miejscach na świecie, ponieważ nie była dobrze przyjmowana przez tradycyjnych taksówkarzy, biznesmenów, a nawet rządy, więc zostali wydaleni z miast, krajów, stanęli w obliczu żądań i stali się ofiarami protestów i ustawodawstwa rządowego. Jest to z pewnością problem dla rozwoju firmy, która mimo wszystko pozostaje jednym z najbardziej udanych startupów na świecie, dzięki inwestorom i rozbudowanej sieci prawników, którzy nieustannie walczą w imieniu marki.